sobota, 30 stycznia 2016

Jak zrobić napis wypełniony dowolnym zdjęciem? GIMP

Wiele osób zastanawia się jak zrobić napis wypełniony zdjęciem. Wygląda on mniej więcej tak:

Oczywiście zdjęcie na tekście jest zupełnie dowolne. (Przykład wygląda inaczej niż napis robiony w tutorialu)
Jak to zrobić? 
1.Otwieramy Gimpa i klikamy plik > nowy... 
2. Tworzymy  tekst (koniecznie czarny)dowolnej wielkości  za pomocą narzędzia z literką A

  
3. Otwieramy okna > ostatnio zamknięte doki >  Warstwy, Kanały, Ścieżki, Cofnięcie...
 

4. W oknie warstw klikamy na warstwę i wybieramy ,,Kanał alfa na zaznaczenie" 
5. Otwieramy okno z obrazkiem, który ma być na tekście, a następnie kopiujemy go (Ctrl+C)
6.Wklejamy go na napis ( Ctrl+V) 
7. Na oknie warstw wybieramy tryb i ,,Tylko jaśniejsze"

I tak powinien wyglądać efekt końcowy: 


6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy i pomocny post! Zapraszam do mnie na konkurs! <3
    http://paaullina-blog.blogspot.com/2016/01/co-u-mnie-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super! Długo się zastanawiałam jak to zrobić.Teraz mogę się trochę w to pobawić.:D
    Zapraszam do mnie.:)
    Może wzajemna obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  3. O nawet nie wiedziałam, że można tak robić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatne :) Na pewno wykorzystam! Obserwuję i pozdrawiam!
    foto-by-sara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wooow, bosko to wygląda.
    Gratuluję 100 obserwatorów.

    Zapraszam do nas
    enjoy-lifeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomocny post. :) Bardzo fajny efekt.

    OdpowiedzUsuń