czwartek, 17 marca 2016

Nie chowaj się...

Z podziwem patrzę na ludzi idących środkiem drogi z wysoko podniesionym czołem i powagą na twarzy. Cała reszta zgromadzonych odczuwa do nich respekt - ludzie sukcesu, strach się odezwać, profesjonalni... Dalej to są ludzie. Osoby, które mają rodziny, problemy, pasje i przyjaciół. I wiecie, co jeszcze mają? Pewność siebie. Człowiek pewny siebie wcale nie uważa się za kogoś lepszego. Po prostu wchodząc do miejsca zapełnionego obcymi ludźmi nie czuje się gorszy. Niby proste? No, nie do końca...


Potrafimy kochać i marzyć, dlatego wszyscy jesteśmy zwycięzcami
"No idź pierwsza, jestem tuż za tobą" - kto nie miał takiej sytuacji? Czasem wstydzimy się zwrócić na siebie uwagę, pokazać w tłumie innych, zupełnie nam obcych ludzi. Kto nie chciałby potrafić śmiać się z siebie? Przecież to wyglądałoby dużo lepiej niż zdezorientowanie i różowe policzki... 
Posiadając dystans do siebie na pewno jesteśmy dużo szczęśliwsi, nie stresujemy się codziennymi sytuacjami.
Czy ja jestem pewna siebie? Nie bardzo. "Spalam buraka" przy komplementach czy wtopach, ale zdarza mi się śmiać z głupich sytuacji. Nie przejmuję się opinią innych, jeśli jest kompletnie nieuzasadniona, jednak należę do tej bardzo wrażliwej części ludzkości... 
Mimo to, uważam, że pewność siebie jest bardzo potrzebna i znacznie ułatwia życie. Niestety często widzimy świat w szarych barwach, boimy się reakcji innych... A później okazuje się, że ta poważna osoba potrafi w świetny sposób rozbawiać i rozluźniać atmosferę.
Nikt nie jest gorszy, dlaczego mamy się tak czuć? Czemu sam się przekreślasz?
Złota zasada w życiu: wymagać mało od świata, a dużo od siebie.
Jesteś pewny siebie? Podchodzisz z dystansem do małych potknięć?

14 komentarzy:

  1. Naprawdę świetnie piszesz Kochana!
    Mi pewność siebie przyszła z czasiem i też nie do końca...
    Obserwuję! <3
    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie pewność siebie to coś odległego. Przy kimś i dobrym humorze umiem się popisać ale gdy jestem sama o wokół mnie wiele obcych twarzy kurczę się i staje się mała myszka która najlepiej schowalaby się pod miotłą.
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne wpisy. Uwielbiam twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis, bardzo ładne zdjęcia. U mnie z tą pewnością jest różnie :)
    Pozdrawiam :)
    natalialukasiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. z błędów śmieję się rzadko, nigdy niczego nie żałuję, każda decyzja kształtuje mnie i mój charakter. uważam, że każdy błąd mnie czegoś uczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uważam, że warto jest być pewnym siebie bo nie trafimy na takie osoby co lubią wykorzystywać niepewne, skryte osoby. nie jestem zaduaną osobą, która ze swoich błędów nie umie się śmiać bo każdy błąd mnie czegoś nauczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy błąd nas w jakimś sensie uczy. Świetne zdjęcia, rzadko spotykane. :)

    Zapraszam do mnie ☺ normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem osobą, która jest bardzo pewna siebie, dąży do celu, nawet jeśli na drodze stoją przeszkody, ale nie uważam się w żaden sposób za lepszą. Porażki staram się przyjmować z dystansem, a na drugi raz poprawiać się :)
    Zdjęcia są bardzo magiczne, nie widziałam takich jeszcze!
    http://vici-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. W ostatnim czasie, a dokładnie zyskałam ogromną pewność siebie. Przestałam bać się poznawać nowych ludzi i stałam się bardziej pozytywną osobą. Na wszystkie moje potknięcia staram się wybuchać śmiechem. Bo przecież co innego nas zbuduje, jak nie nasze błędy? świetny post i cudne zdjęcia!
    http://mska-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. KAzdy błąd, zła decyzja nas uczy czegos. A dla mnie pewność siebie jest ode mnie daleko :(
    A zdjecia super! bardzo mi się podobają

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. kiedyś bałam się podejść do kogokolwiek, bałam się, w zasadzie nie wiem czego. Kompletnie nie miałam pewności siebie. Wydaje mi się, że to przez ludzi którzy mnie od środka niszczyli a ja sobie dawałam. na szczęście powiedziałam stop i teraz poprawiło się - mam o wiele więcej pewności siebie i życzę każdemu żeby udało mu się tej pewności odzyskiwać więcej i więcej.
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś nie miałam własnego zdania. A raczej miałam a go nie udzielałam tylko przytakiwałam od czasu kiedy poszłam do gimnazjum zaczęłam być asertywna, mieć własne zdanie i zmieniłam się o 360 stopni. Czuję,że na lepsze. Jest to przykład tego ile zależy od nas samych. Każda rzecz jaka wydarza się w naszym życiu nie dzieje się przypadkiem :)
    http://flvcko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem osobą pewną siebie, aczkolwiek czasem bywa trudno :)

    OdpowiedzUsuń