sobota, 4 czerwca 2016

Bo kobiecie nie wypada


Chłopcy są ubierani na niebiesko, dziewczynki - na różowo. Kilkuletnie, wesołe buźki śmieją się do nas z pierwszych stron magazynów.  Wystrojone w kolorowe sukienki i cekiny. Bardzo delikatne i niedotykalne. Od najmłodszych lat uczą się rywalizacji - co, jeżeli koleżanka wygra ten pokaz? Taki wstyd!...
  Teoretycznie jako kobiety możemy robić to samo co mężczyźni, tyle, że nikomu się to nie podoba
 Faceci nie płaczą, a baby stoją przy garach, nie? Oczywiste.  Mężczyzna ma być twardzielem, głową rodziny, a kobieta ma... wyglądać?  Mam wrażenie, że niektóre dziewczyny podejmują się tylko tego "wyzwania". Inne są zbyt wysokie, ambitne? Przerastają? 
Mam wrażenie, że czasem popadamy ze skrajności w skrajność. Dziewczyna pijąca piwo z koleżankami jest obrzucana dziwnymi spojrzeniami, wyjścia chłopaków na piwo jest czymś zupełnie normalnym. Laska za kółkiem? Toć to zaraz wypadek spowoduje, ratuj się kto może!
Facet łapiący za tyłek jest podrywaczem. A co, jeśli byłaby to kobieta? 
Dziewczyny biegające za piłką można spotkać tak często jak mlecz w zimie. 
"No i żeby jeszcze chłopak, ale dziewczyna..."  
Jakby brak kultury i chamstwo lepiej wyglądało u mężczyzn, niż u kobiet.  To, czego nie wypada nie powinno dzielić się na kobiety i mężczyzn - tak samo damie nie przystoi pluć na ulicy i kląć co drugie słowo, jak i księciu na białym koniu.
Brak kultury nie ma płci

8 komentarzy:

  1. Masz rację co do kolorów ch niebieskie dz różowe ;)

    Zapraszam do mnie
    jakbynieczytac. Blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja nienawidzę jak ktoś mówi " Bo dziewczynie nie wypada..." Szczerze? Działa to na mnie jak czerwona płachta na byka... Żyjemy w XXI wieku. Chyba walczyłyśmy o równouprawnienia, i nie tylko w zakresie pracy.. Ale także w zakresie obyczajów. Kobiety przy garach, faceci do roboty? Tak było może i za naszych pradziadków, ale nie za naszych czasów. Świetny post! Pozdrawiam :*

    ms-black-lady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Matkoo, mnie tak irytują te wszystkie stereotypy, że dziewczyna musi być tylko i wyłącznie dziewczęca, przecież każdy ma prawo do własnego zdania i ubioru! Ciekawy post! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się nigdy nie przejmuję zdaniem innych i lubię łamać stereotypy. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to wszystko bez różnicy. Równie dobrze chłopak może ubrać różową koszulkę, a dziewczynka niebieską. Stereotypy są badziewne.
    http://hellokitycool-top-model.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo irytują mnie docinki mamy pod tytułem tego, że źle wygląda xd Choć myślę inaczej:D
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Nienawidzę, gdy ktoś mi mówi, że kobiecie nie wypada czegoś robić. Osobiście uważam, że i tak już nie jest tak źle, nie zapominajmy, że przeszłości to wszystko wyglądało o wiele gorzej. ;)

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, jak ja nie cierpię stereotypów, jednakże w dzisiejszych czasach coraz częściej płci są równouprawnione, więc (na szczęście!) opisane przez Ciebie zachowania są rzadziej spotykane. Nie mam nic przeciwko temu, że facet ubierze różową koszulkę, a dziewczyna zostanie policjantką. Czy to ma jakiekolwiek znaczenie, czy to zmienia nasz charakter?

    OdpowiedzUsuń