niedziela, 3 maja 2015

Moje ulubione książki


Cześć!
Jak wam mija majówka? Mi całkiem dobrze. W końcu jutro po ponad miesięcznej przerwie wrócę do szkoły. Nie powiem, trochę się stresuję, ale jednocześnie bardzo cieszę!
W dzisiejszym poście opiszę moje ulubione książki. Niektórzy z was może wiedzą, że jestem wielkim molem książkowym i  połykam je w całości! :)


Jak widać jest to dosyć zniszczona książka, ale nic w tym dziwnego bo liczy sobie kilkanaście lat. Dostała ją jeszcze moja mama i tak ją polubiła że od małego czytała ją mi i siostrze. Ja również pokochałam tą książkę. Jest pisana w formie pamiętnika, bardzo lekkim językiem. Główna bohaterka, 13 letnia Ofelia mieszka w teatrze. Jej mama jest aktorką. Marzy o takiej samej karierze w przyszłości.Razem z grupką przyjaciół przeżywa wiele przygód. W drugiej części (książka jest podzielona na 2 części) Ofelia wyjeżdża z mamą na wakacje. Dużo się dzieje. Psuje im się samochód... Przeczytajcie sami! :)


W moim TOP 5 nie mogło zabraknąć "końskich" książek! Jako druga zawładnęła moim sercem.
Opowiada o Amy, dziewczynie wychowującej się w stadninie. Pewnego dnia jej mama umiera w strasznym wypadku, w którym i ona uczestniczyła.... Wszystko zmienia Spartan. Koń, który niedawno pojawił się w stajni. 

Chyba każdy z was zna Harry'ego Pottera. Szczerze mówiąc dostałam kiedyś książkę na gwiazdkę i nie potrafiłam się do niej przekonać. Dopiero po roku została przeczytana i od razu biegałam po bibliotekach żeby szybko wiedzieć co było dalej! Koniec końców przeczytałam wszystkie części i czuję wielki niedosyt.
Harry Potter trafił do swojej ciotki i wuja po tym, jak jego rodzice zginęli niby "w wypadku samochodowym". Mieszka w komórce pod schodami i ma bardzo ciężkie życie. Zostaje poniżany każdego dnia. W swoje jedenaste urodziny dowiaduje się, że jest czarodziejem.



Tą książkę przeczytałam przypadkiem. Okazała się naprawdę ciekawa. Opowiada o młodej kobiecie, która wybrała się na misje, jednak samolot spadł do morza. Zmieniła się wtedy w syrenę a następnie odzyskując nogi zamieszkała w klasztorze. Każdy krok sprawiał jej niesamowity ból. Zakochała się w syrenie, nocami przychodziła do niego, do morza. 



"Okaleczona" jest cudowną książką opowiadającą o problemach młodej nastolatki, która trafiła do domu dziecka ponieważ jej matka pije. Dziewczyna zostaje zaadoptowana przez Cathy, która nic nie wie o jej życiu. Na jaw wychodzą tajemnice, o których nawet matka nie miała pojęcia.



Czytałyście którąś z tych książek?
Jakie są wasze ulubione? 




3 komentarze:

  1. Pewnie ciekawe pozycje, przyznam się, że nie czytałam ich, ale mam nadzieję, że niedługo to się zmieni :) Również jestem molem książkowym, uwielbiam czytać 😍
    atramkablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie trochę 4-tą i piątą pozycją. A HP przeczytałam wszystkie części, bo naprawdę mi się to spodobało. Jestem ze Slytherin'u, pozdro.
    I nienawidzę czytać.
    Screatlieve.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. HP oraz Heartland czytałam. Jednak jeśli chodzi o Heartland to mnie tak nie zafascynowała, a jeszcze bardziej odrzuciła jak zobaczyłam dziewczynki, które zaczęły dopiero galopować, a zachowują się jak dziewczyna z tej książki i myślą, że są mistrzyniami jeździectw (wiem, że to przez tą książkę, bo same się przyznały) Jeszcze mają czelność pouczać osoby, które jeżdżą o wiele dłużej - mnie i moją przyjaciółkę już taka sytuacja spotkała.

    http://blonparia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń