niedziela, 21 lutego 2016

Gdzie jest to dziecko?

Pamiętasz tą małą dziewczynkę biegającą po torach z lizakiem?  Ten płacz, gdy trzeba było wrócić do domu? Te poważne związki w zerówce? Składanie się na pizze w Biedronce? Obdarte kolana? Wiara, że pod ziemią istnieją gadające kwiatki? "Samochód złapał gumę" - teraz ma to zupełnie inne znaczenie, niż w wieku 5 lat, gdy uważałam, że po prostu guma do żucia przykleiła się do opony samochodu. Nagle najlepsze bajki robią się jakieś dziwne, uświadamiając sobie, że nie każda z nas może zostać księżniczką i miłość nie pojawia się od tak, od pierwszego wejrzenia.

 

Wcale nie zależy mi, żeby dorosnąć. Czasem żałuję, że nie mam tych 18 lat i nie wszystko mi wolno, ale szybko to mija. Mam jeszcze ten przywilej robienia wszystkiego, co głupie - śmiania się bez powodu,  dziwnych odruchów czy zmieniania zdania co 5 minut. Ludzie może krzywo się patrzą z miną "Boże, nie oceniaj tego dziecka, ono nie wie co czyni" Haha :D  To doceniam chyba najbardziej. -"nie rób tego bo nie wypada" - nie zgadzam się! 
Zdarza mi się, że mam wrażenie, że jestem takim uwięzionym przedszkolakiem w złym miejscu i czasie. Zbyt dużo negatywnych emocji, uczuć... Nie radzę sobie. To taki dziwny okres - albo kompletnie nie mam pojęcia co robić i wychodzi bardzo spontanicznie, albo chcę być odpowiedzialna. 
W dzieciach najpiękniejsze jest to, że są tak prawdziwe i bezinteresowne.Zawsze mówią prawdę.  Żadne z nich nie rodzi się złe, przepełnione nienawiścią. Nowy cud, który trzeba poskładać od początku. To musi być ogromna odpowiedzialność...  Mały człowiek jest pełen optymizmu i zapału, którego może pozazdrościć nie jeden dorosły. Gdzie później "ucieka" ta radość życia?

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż. 



Chcesz już dorosnąć?



5 komentarzy:

  1. Jak byłam młodsza bardzo chciałam być dorosłą dziewczyną, a teraz najchętniej cofnęłabym się w czasie.
    Świetny blog, obserwuję! :D

    http://unicorness-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Był taki czas że koniecznie chciałam mieć te 18 lat, jednak teraz gdy już coraz bliżej wolałabym być małą dziewczynką która chce być księżniczką :D
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami dobrze być dzieckiem! ;P Ale dorosłość też ma jakieś plusy... Ja mam jeszcze trochę chasu.
    Ładny blog.
    http://vinellys-secret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się.. Dzieciństwo to najpiękniejszy czas w naszym życiu.
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wspomnac swoje dziecinstwo, podobny post jest u mnie :>
    http://mypink-glasses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń